Tietoa laitoksesta

Teknologian kaupallistaminen ja yrittäjyys ovat tärkeitä sille, että tieteelliset läpimurrot johtavat käytännön vaikutuksiin ja hyötyihin yhteiskunnalle. Sen vuoksi teknologiapohjaisen liiketoiminnan kehittäminen ja uudistaminen on keskeinen tutkimuksen ja opetuksen painopistealueemme. Koulutamme tekniikan kandidaatteja, diplomi-insinöörejä ja tohtoreita, jotka osaavat kehittää ja johtaa liiketoimintaa.

Tuotantotalouden laitos on yksi Aalto-yliopiston suurimmista laitoksista. Laitoksella työskentelee noin 160 henkilöä. Laitoksella on 18 professoria, yli 30 tohtoritasoista opettajaa/tutkijaa ja suuri joukko jatko-opiskelijoita. Laitoksen johtajana toimii professori Risto Rajala ja varajohtajina professorit Mikko Jääskeläinen (opetus) ja Robin Gustafsson (tutkimus).

Laitoksemme vastaa tuotantotalouden koulutusohjelmasta sekä alan jatkokoulutuksesta ja tutkimuksesta. Laitos tuottaa myös yhdessä muiden laitosten kanssa muita koulutusohjelmia kandidaatti, maisteri ja tohtoritasoilla. Laitoksen professuurien aloilta valmistuu vuosittain keskimäärin 50 tekniikan kandidaattia, 55 diplomi-insinööriä ja 10 – 15 tohtoria. Lisäksi laitos tarjoaa erittäin suosittuja tuotantotalouden sivuaineopintoja kaikille Aalto-yliopiston opiskelijoille.

Sivusta vastaa: | Viimeksi päivitetty: 08.11.2017.